V první, dopolední, části byla probírána pravidla paměťových technik. Zásadní důraz byl kladen na vizualizaci, asociace a systém spojování. Zásadní složkou zde byly tyto prvky: humor, logika, lokalizace a transformace. Konkrétně si studenti vyzkoušeli zapamatovat čísla (vhodné a efektivní pro paměť telefonních čísel, čísel karet a pro matematiku), dále např. paměť názvů literárních děl (příkladem byla literární díla Karla Čapka) nebo zeměpisné pojmy (hlavní města se složitými názvy) a příjmení.
Druhá část kurzu spadala do odpolední části. Zde byla vyučována technika paměťové cesty. Příkladem byl obrázek auta a prostor třídy. Na každou část auta a na předměty třídy žáci postupně umísťovali předměty. Jejich cílem bylo vybavit si co nejvíce předmětů, které na tato místa umístili. V závěru se byla studentům předvedena metoda „master pojmů“. Pomocí ní se naučili vybrat a pochopit nejdůležitější části naučného textu, který si předčítali.
Každý student dostal k dispozici celý přehled paměťové metody pana Poka, včetně příkladů k domácímu procvičování. Studenti byli aktivní a plnili úkoly se zájmem. Po skončení kurzu pokládali panu Pokovi doplňující otázky.
Více informací o kurzu trénování paměti najdete na webu Jakub Pok a Škola paměti.