Výuková strategie anglického programu na ACGA je zaměřena na dosažení akademické úrovně znalostí anglického jazyka v kvalitě rodilého mluvčího, schopnost písemného projevu na univerzitní úrovni, osvojení hlubokých znalostí světové literatury příslušných zemí a na studium dalších vybraných předmětů vyučovaných v anglickém jazyce (CLIL).
Naše standardní hodiny angličtiny jsou rozděleny podle dosažených jazykových schopností. Studenti tyto hodiny absolvují ve své určené anglické skupině, do které jsou zařazeni podle výsledků přijímací zkoušky před prvním rokem studia.
V základním programu mají studenti každý týden dvě hodiny zaměřené na upevňování gramatiky a získávání slovní zásoby, dvě hodiny anglické literatury a dvě hodiny akademického psaní.
V hodinách zaměřených na gramatiku a získávání slovní zásoby si studenti upevňují své znalosti anglického jazyka s podporou učebnic National Geographic používaných dle příslušné úrovně. Bez ohledu na počáteční úroveň jazyka před jejich příchodem na ACGA, všichni studenti ve třetím a čtvrtém ročníku pracují s učebnicí úrovně C1. Naším cílem je, aby studenti dosáhli úrovně C1 a vyšší v době, kdy absolvují střední školu.
Náš program zaměřený na literaturu pokrývá velkou část tvorby britské a americké literatury, seznámí studenty s řadou literárních děl, jejich autory i s historickými skutečnostmi. Začínáme čtením kratších textů a přecházíme ke čtení původních románů v anglickém jazyce.
Program akademického psaní buduje u studentů schopnost tvořit text v souladu s akademickou strukturou psaní, s důrazem na rozvržení díla do odstavců, psaní krátkých esejí a tvorbu analýzy děl světové literatury. Po celou dobu studia jsou studenti naší školy připravováni na úspěch u maturitní zkoušky. V posledním ročníku jsou studenti na univerzitní úrovni v psaní esejí.
Počet hodin vyučovaných v předmětu anglický jazyk se během studia na ACGA zvyšuje. Studenti začínají se 7 hodinami týdně v prvních dvou letech, počet se zvyšuje na 10 hodin ve třetím ročníku, 11 hodin v posledním ročníku.
V prvním ročníku mají studenti navíc hodinu anglické konverzace pro zlepšení svých řečových dovedností a vybudování sebevědomí při používání anglického jazyka.