Anyone who stops learning is old, whether at twenty or eighty. Anyone who keeps learning stays young. - Henry Ford

Vyhledávání
10 důvodů, proč studovat na Amazonu

Informatika a mediální výchova

Nová informatika, digitální technologie a kompetence

Předmět Informatika rozvíjí u žáků klíčové digitální dovednosti a znalosti, které jsou nezbytné pro orientaci v moderním, technologicky vyspělém světě. Žáci získávají přehled v oblasti informačních a komunikačních technologií a praktických dovedností v oblastech, jako je kybernetická bezpečnost, počítačová grafika, multimédia a základy programování. Předmět Informatika žákům nabízí komplexní přípravu na život v digitálním světě a pomáhá jim rozvíjet dovednosti potřebné pro praktické i odborné využití ICT technologií a informací.

Výuka začíná rozvojem základních digitálních kompetencí, mezi které patří také správná tvorba citací vyhledávání relevantních informačních zdrojů a efektivní práci s kancelářskými aplikacemi - tyto dovednosti studenti využijí po celou dobu dalšího studia. Dále získávají přehled o práci s počítačem, hardwaru a softwaru, kybernetické bezpečnosti a mediální výchově a naučí se psát "všemi deseti".

Dále se žáci seznamují:

  • se základy práce s databázemi a tabulkovými procesory.
  • s prací s počítačovou grafikou, kde rozvíjejí dovednosti ve vektorové grafice (Inkscape) a v rastrové grafice a úpravě fotografií (GIMP),
  • s multimédii a práci s editorem videa a zvuku (DaVinci Resolve),
  • se základy počítačových sítí a internetu. Studenti získávají základní přehled o principech fungování sítí a rozvíjejí své dovednosti při tvorbě webových stránek pomocí platformy WordPress,
  • se základy programování a algoritmizace (programovací jazyk Python),
  • se základy zpracování informací, včetně základů kryptografie, rozpoznávání plagiátorství a pokročilým využíváním digitálních technologií.

Digitální technologie - výukové mikrolekce

Učebnice:

učebnice informatiky pro SŠ

https://www.imysleni.cz/ucebnice

Nová informatika v rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia

Informatické myšlení

International Certification of Digital Literacy and Digital Skills (ICDL) - vzdělávací a certifikační koncept

Studie: výsledky tříletého projektu mapování znalostí českých žáků a učitelů o fungování digitálních technologií

Odborná počítačová učebna je vybavena 25 stolními počítači a monitory značky DELL a Fujitsu, které spolu s dalšími počítači v učebnách a kabinetech splňují doporučené hardwarové požadavky pro MS Windows 10 Pro a MS Office 2019, což je základní využívaný software a je rozšířen o Apache Open Office, zdarma nabízené nástroje práce s grafikou, tvorby webových stránek apod.. Antivirová licence ESET PROTECT Essential On-Prem.

V minulém školním roce doplnila výbavu o 17 trinokulárních mikroskopů (Trino BioLab 40x-1000x).

V učebně informatiky je rovněž umístěno 50 tabletů značky iGET OUKITEL, které mohou učitelé využívat při výuce. 

V rámci podpory práce doma poskytuje škola žákům a učitelům gymnázia (po dobu studia či zaměstnání) kompletní sadu MS Office ProPlus (nejnovější verzi), kterou lze nainstalovat až na deset zařízení (počítač, tablet, mobilní telefon).

Každému žákovi a zaměstnanci je rovněž zřízen Google účet (e-mail), přes který je prováděna veškerá školní korespondence.

Žáci se přihlašují také do systému AIS Moodle, který slouží zejména ke zprostředkovávání materiálů učitelů studentům.

Pro známkování a komunikaci škola využívá informační systém SOL (Škola OnLine). Přihlašovací údaje do těchto informačních systémů dostávají žáci vždy na začátku školního roku.

Mediální výchova

Mediální gramotnost představuje soubor poznatků a dovedností, které člověku umožňují nakládat s mediální produkcí, jež se mu nabízí, účelně a poučeně, dovoluje mu média využívat ku svému prospěchu a dává mu nástoje, aby dokázal ty oblasti mediální produkce, které se jim snaží skrytě manipulovat, odhalit.
Mediální výchova se zaměřuje na to, aby ve studentech – pomocí rozborů reálné mediální produkce a prostřednictvím vlastní tvorby mediálních produktů a osvojování poznatků o fungování médií ve společnosti – soustavně rozvíjela jejich schopnost kriticky a tvořivě nakládat s médii a jejich produkcí, využívat mediální nabídku a udržovat si od ní odstup.

Tématické okruhy:

  • Média a mediální produkce
  • Mediální produkty a jejich významy
  • Uživatelé
  • Účinky mediální produkce a vliv médií
  • Role médií v moderních dějinách

Zpět na stránku Vzdělávací program
  • British Council
  • AIESEC
  • Europass
  • Financován Evropskou unií
  • UNICEF
  • ADRA
  • The Duke of Edinburghs International Award Czech Republic Foundation, o.p.s.
Zavřít

Zde máte možnost přizpůsobit používání souborů cookie podle svých preferencí. Toto nastavení můžete kdykoliv změnit.

Tyto stránky používají pro svou optimalizaci soubory cookies. K některým z nich však potřebujeme mít Váš souhlas. Zobrazit podrobnosti

Povolit vybranéPovolit vše